Δευτέρα, 25 Σεπτεμβρίου 2017

Το ελαιόλαδο στη διατροφή μας

Το ελαιόλαδο στη διατροφή μας

Cretan Food News

Η πολύτιμη δράση του ελαιολάδου είναι παγκοσμίως γνωστή και συμβάλλει στην καλή υγεία και την πρόληψη ασθενειών.

Οι αρχαίοι Έλληνες απέδιδαν τη σωματική και πνευματική τους δύναμη στην κατανάλωση του ελαιολάδου το οποίο λειτουργούσε ως φάρμακο για αυτούς .Σύμφωνα με διάφορες μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί, το ελαιόλαδο συμβάλλει στη  μείωση του κινδύνου για διάφορες παθολογικές ασθένειες όπως καρκίνο, υπέρταση, καρδιαγγειακά νοσήματα, σακχαρώδη διαβήτη  κ. α εξαιτίας της ωφελιμότητάς του και των σημαντικών στοιχείων που περιέχει για τη διατροφή του.
 
Η ποιότητα του κρητικού ελαιολάδου είναι αρκετά υψηλή . Έχει χαμηλή οξύτητα, ευχάριστη οσμή, εξαιρετική γεύση και αυτό οφείλεται στο ευνοϊκό κλίμα του νησιού ιδιαίτερα το φθινόπωρο και το χειμώνα. Πολλά διεθνή βραβεία έχουν απονεμηθεί στο Κρητικό ελαιόλαδο και έχει αναγνωριστεί επίσημα η εξαιρετική του ποιότητα.
 
Το ελαιόλαδο περιέχει υψηλές συγκεντρώσεις μονοακόρεστων λιπαρών οξέων όπως και το αβοκάντο, τα καρύδια, τα αμύγδαλα και το σουσάμι. Τα μονοακόρεστα λιπαρά ανήκουν στα υγιεινά λίπη και συμβάλλουν στη βελτίωση της υγείας του ατόμου εφόσον καταναλώνονται με μέτρο. Βοηθούν στη μείωση της χοληστερίνης και την πρόληψη καρδιακών νόσων. Ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της ωφελιμότητας του ελαιολάδου στη μείωση των καρδιακών παθήσεων είναι το εξής: Ο Ιπποκράτης, ο πατέρας της ιατρικής, πρώτος είχε παρατηρήσει ότι το τσιγαριστό κρεμμύδι στο ελαιόλαδο αποκτά φαρμακευτικές ιδιότητες όπως η ασπιρίνη. Στις παρατηρήσεις του Ιπποκράτη στηρίχθηκε ο γερμανός Bayer και ανακάλυψε την ασπιρίνη. Επίσης το ελαιόλαδο περιέχει σημαντικές βιταμίνες και αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως η βιταμίνη E, προστατεύοντας τον οργανισμό από κάποιες μορφές καρκίνου και την οστεοπόρωση. Οι ευεργετικές ιδιότητες του ελαιολάδου βοηθούν στην πέψη και την απορρόφηση του ασβεστίου και συντελούν στην ανάπτυξη των οστών σε παιδιά και εφήβους. Αποτελεί αναπόσπαστο μέρος στην καθημερινή διατροφή μας.
 
Είναι προτιμότερο να το καταναλώνετε ωμό, όπως στις σαλάτες. Στα φαγητά κατσαρόλας, καλό θα ήταν να προστίθεται δέκα λεπτά πριν αποσυρθεί το φαγητό από τη φωτιά, ώστε να μην αλλοιώνονται τα θρεπτικά του συστατικά από το πολύ ψήσιμο. Είναι κατάλληλο για τηγάνισμα αλλά  θα πρέπει να μην χρησιμοποιείτε πάνω από 2 φορές το ίδιο λάδι. Προτιμείστε το μαγείρεμα στο φούρνο, στη σχάρα ή στον ατμό και αποφύγετε εντελώς τα τηγανιτά. Μπορείτε ακόμα να το καταναλώσετε στο πρωινό σας ή στο πρόγευμά σας αντικαθιστώντας το βούτυρο με το ελαιόλαδο. Χρησιμοποιήστε το με μέτρο στην καθημερινή σας διατροφή.
 
Οι Κρητικοί είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση του ελαιολάδου. .Ακόμα και στα γλυκά μιας παραδοσιακής  Κρητικής διατροφής χρησιμοποιείται μόνο ελαιόλαδο και όχι βούτυρο, ούτε κάποιο άλλο είδος λαδιού. 
 
Το ελαιόλαδο λοιπόν θεωρείται ιδανικό για μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή. Η καθημερινή κατανάλωση του σε συνδυασμό με έναν υγιεινό τρόπο μαγειρέματος, και η σύγχρονη κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, οσπρίων και ψαριών, μειώνει τον κίνδυνο για την ύπαρξη σοβαρών ασθενειών. Χαρακτηρίζει το παραδοσιακό κρητικό πρότυπο διατροφής.