Παρασκευή, 20 Ιουλίου 2018

Πώς να εξοργίσετε τον barista σας!!

Πώς να εξοργίσετε τον barista σας!!

Γράφει η Μάρω Αρχαύλη

Οκ, το παραδέχομαι! Υπάρχουν πολλοί περισσότεροι από 5 τρόποι να διαταράξεις τη λεπτή ισορροπία, ενός ήδη διαταραγμένου μυαλού. Ε, όπως και να ‘χει, έναν τύπο που είναι ερωτευμένος με… τον καφέ και «νορμάλ» δεν τον λες!

Παρόλ’ αυτά, υπάρχουν φράσεις και συμπεριφορές, που δοκιμάζονται πολλές φορές κατά τη διάρκεια της βάρδιας και «πιάνουν» κάθε φορά!
 
1) Αντιμετωπίστε τον σαν αυτόματο πωλητή:
-Καλημέρα σας!
-Ένα freddo cappuccino μέτριο.
-Πως είστε σήμερα;
-Με καστανή ζάχαρη.
-Ευχαριστούμε! Γεια σας.
-……

(Όπως μπορείτε να φανταστείτε, ούτε αυτός πετάει απ’ τη χαρά του που έχει ξυπνήσει απ’ τα χαράματα και θα δουλεύει όλη μέρα, αλλά η καλημέρα και το χαμόγελο του δεν είναι στην τιμή του καφέ!)

2) Αντιμετωπίστε τον χωρίς λόγο, σαν κακό επαγγελματία.
-Έναν ελαφρύ με 5 ζάχαρες.
-Μάλιστα.
-Πω πω... πετιμέζι μου τον έκανες. Δεν πίνεται!
-(Χαίρω πολύ…) Να σας φτιάξω έναν άλλο, με πιο σωστές αναλογίες;
-Όχι, αφού έτσι τον πίνω.
-………..οοοοκ!!!...........

(Αυτός που λέτε, (ο barista) γνωρίζει καλύτερα από εσάς το προϊόν που διαχειρίζεται. Αυτή είναι η δουλειά του. Εξηγήστε του πως προτιμάτε τον καφέ σας και εμπιστευτείτε τον! Θα εκπλαγείτε ευχάριστα.)
 
3) Κάντε τον να νιώσει βλάκας / Υποτιμήστε τον.
-Ένα καφέ.
-Μάλιστα. Τι καφέ; Ζάχαρη; Γάλα θέλετε;
-Ωωωω… ακόμα να μάθεις τι καφέ πίνω? …πφφφφ

(Δεν είναι γιατί δεν είστε… αξιομνημόνευτος πελάτης. Είναι γιατί φτιάχνει εκατοντάδες καφέδες κάθε μέρα, για εκατοντάδες ανθρώπους, που τις περισσότερες φορές δεν προλαβαίνει ούτε να κοιτάξει. Έτσι, θα χρειάζεται συχνά να του λέτε πως πίνετε τον καφέ σας, μέχρι να αποκτήσει μαντικές ικανότητες.)
 
4) Παρακάμψτε την προτεραιότητα
Ενώ περιμένουν άλλοι πελάτες την σειρά τους, παρακάμψτε την ουρά για να δώσετε την παραγγελία σας και τελειώστε την με τη φράση «…και γρήγορα!» ή «…βιάζομαι».

(Αφενός, ένας σε καθημερινή βάση, δέκτης ακούσιας ή εκούσιας αγένειας, είναι πολύ ευαίσθητος σε αυτή. Ακόμα και αν δεν στρέφεται στον ίδιο.  Αφετέρου, η μη τήρηση της προτεραιότητας, μετατρέπει αυτόματα τον μπουφέ σε αρένα, τους αδικημένους πελάτες σε πεινασμένα λιοντάρια και τον ίδιο σε μονομάχο, Χωρίς Ελπίδα. Λυπηθείτε τον!)

5) Δώστε του μια παραγγελία – σπαζοκεφαλιά και όταν την έχει τελειώσει… αλλάξτε την! Π.χ.
- Ένα διπλό cappuccino, λίγο ελαφρύ, με λίγο αφρόγαλα, με πολύ κρέμα, όχι στο μικρό ποτήρι, σιρόπι φουντούκι και να καίει.…ααααααχ μωρέέέ… ξέρεις τι; Μη μου βάλεις φουντούκι καλύτερααα…

(‘Ντάξει! Τον βραχυκυκλώσατε. Για να το φτιάξει όπως ακριβώς το ζητήσατε, χρειάστηκε να ξεχάσει όσα ξέρει και να αγνοήσει την φωνή μέσα στο κεφάλι του, που του φώναζε  “DON’T DO IT!”.
…και τώρα πρέπει να το ξανακάνει… ΝΟΟΟΟΟΟΟ!!!!! )

Αυτά, ενδεικτικά και με εγγυημένα αποτελέσματα. Όλα τα παραπάνω, λειτουργούν άψογα και στους σερβιτόρους!

Σ.Σ. Για τον περισσότερο κόσμο εκεί έξω, οι πρώτες συναναστροφές της ημέρας, γίνονται μέσα σε μία καφετέρια. Ένα χαμόγελο, μια καλημέρα, λίγη ευγένεια και λίγη κατανόηση δεν κοστίζουν τίποτα και μπορούν να κάνουν την καθημερινότητα ΟΛΩΝ μας, λίίίγο πιο όμορφη. Λίγο πιο υποφερτή.

PEACE!